رئیس اتاق اصناف:

 تشدید نظارت بر بازار استان

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت مایحتاج عمومی مردم و رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی کسبه و بازاریان در روزهای پایانی سال نظارت بر بازار استان تشدید می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 14 March 2021

"منوچهر اسبکوه" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر گشت‌های تعیین شده در استان ۲ گشت دیگر نیز به صورت ویژه وضعیت بازار را  رصد می‌کنند تا مردم در این روزها هم برای ابتلای احتمالی به کرونا و هم افزایش قیمت ها با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی اظهار داشت: همچنین واحدهای صنفی استان که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند در چند مرحله تذکر شفاهی و کتبی و در نهایت منجر به پلمب واحدها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه طرح نظارت بر واحدهای صنفی، کسبه و بازارین از ۱۵ اسفندماه آغاز شده اما تلاش می شودکه در روزهای پایانی سال نظارت ها بیشتر شود تا علاوه بر جلوگیری از کاهش مشکلات ناشی از کرونا با تمام افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

اسبکوه تاکید کرد: طبق آمارهای موجود ۸۵ درصد کسبه و بازاریان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و متاسفانه تعداد زیادی از مردم نیز اصلا به رعایت نکات بهداشتی اعتقادی ندارند و در بازار و خیابان بدون ماسک حاضر می شوند.

رئیس اتاق اصناف لرستان همچنین گفت: برای رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی که پروانه کسب ندارند تعطیل و واحدهای دارای پروانه نیز پس از ارائه تذکر در صورت رعایت نکردن، حتما برخورد قانونی و پلمب در انتظار آنهاست.

وی با بیان اینکه برای نظارت بیشتر بر واحدهای صنفی استان با همکاری سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن نیروی انتظامی، بسیج اصناف و بهداشت همکاری جدی دارند، اظهار داشت: برای نظارت بر بازار استان ۳۰ نفر نیرو در نظر گرفته شده است تا نظارت بر بازار را به عهده داشته باشند.

اسبکوه به تعداد کمک بازرسان اتاق اصناف نیز اشاره کرد و افزود: می دانیم که این تعداد بازرس در استان بسیار کم است اما چاره ای نیست که با همکاری دیگر دستگاهها نظارت بر بازار را در این روزهای پایانی سال انجام دهیم.
انتهای پیام/

 

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار